onsdag 15 augusti 2012

Signes OP

I fredags var det dax för Signes operation, halsmandlarna ska bort och polyperna...
det blev en akut tid. Jag ringde på onsdagen för att höra mej för när det blir dax eftersom hon bara blev sämre.

En stund senare ringde de tillbaka och sa att redan på fredag morgon har ni en tid... wow... mamma jag fick en aningens panik.... men men.....

Emla plåster kom på posten på torsdagen så fredag morgon upp tidigt som attans och på med plåster in i bilen.... sova....nä... signe tittade på film...:-)

Här är vi framme på sjukhuset.....


Signe har nu fått byta om till en snygg klänning, här ska både Signe och hennes kisse får armband.

Signe fick sen nål på handen, hon var jätte duktig och personalen var ju enastående, de lekte fram allt.... helt underbara människor....

jag fick lite kläder oxå på mej, Signe hade roligt åt mammas kläder.

I op salen fick skruttan lite panik och ville inte ligga på bordet så jag fick ha henne i mit knä så sövde dom henne där i stället.....

Sen fick jag order... gå och fika.....så då gjorde jag det......

När jag sen kom tillbaka så hörde jag någon skrika.... signe hade vaknat. I vanliga fall när barn får "vakna" sprutan så tar det en stund.... men lillan vakande direkt....de fick söva om henne 4 ggr eftersom hon vaknade hela tiden.... min lilla plutta........kissen var med hela tiden.... även inne på op bordet :-)

Nu har hon vaknat och ville leka.....:-) jag vill åka hem sa hon.... hmm du måste äta och kissa först...

Okej jag orkar inte leka.... men hästen som talar är rolig..... :-)

 Men glass vill jag ha......

Och macka så jag kan åka hem....:-)


Vi fick åka hem på eftermiddagen och när vi kom hem hade vi en pigg tjej..... hon har varit pigg sen vi kom hem och inte haft ont... förstår inget... men det är underbart....

Morgonen efter har varit den enda dagen då hon inte ville äta frukost utan fick då en glass.....:-)
Allt har gått knon bra......jag är så stolt över Signe, hon har varit så duktig.

Puzz & Qram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar