söndag 2 oktober 2011

Romantsik helg i Helsingborg

Ja då har vi haft vår romantsika helg, vår bröllopsresa kan man ju säga.....

I bröllopspresent av våra dannäsvägen vänner fick vi en natt på hotell... en sk smartbox.... så vi bokade in oss på Elite Marine Hotell i Helsingborg.... lyx hotell....:-)

Jag åkte och lämnade skruttan hos mormor och morfar i torsdag och åkte hem på fredagen, så fredagen hade vi för oss själva oxå fast Markku jobbade ju kvällen.... så jag hade en skön kväll för mej själv...:-)

Lördag morgon hade vi bestämmt att vi åker framåt 10 efter frukost.... oj då... vi sov till 9:20.... det var längesen..... men förmodligt behövde vi det....:-)

Vi begav mot Helsingborg och checkade in på hotellet...... åååå underbart......



Sen hade Markku ett ställe han ville till. Ebbas fik ett nostalgi cafe så då letade vi oss fram till detta ställe, var inte alls långt från hotellet så där tog vi oss en lunch... en stor lunch, mackorna var typ.... mega stora....:-) ja ni ser ju på kakorna......:-)

Markku älskade ju detta ställe inte bara för fikat utan för inredningen och alla böcker och skivor....:-)


På kvällen sen gick på restaurang och åt 3 rättesmeny... jag kan säga att det var knappt jag fick i mej allt.... men gott var det....

Sen gick vi vidare till Bishops arm som var i anslutning till hotellet och Markku beställde Whisky för en god slant....haha mendans jag fick nöja mej med en pepsi.... :-)

En underbar romantisk helg som bara måste göras om nån gång mer i livet...:-)

Puzz & Qram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar