tisdag 1 februari 2011

Varför klagar man?

Ja varför klagar man, åkte idag in till Vårdcentralen med mej själv och våran dotter, det visade sej att skruttan hade öroninflammation, hon är ett öron barn, vet inte hur många gånger hon haft öroninflammation på snart 2 år.

Och jag har bihållsinflammation, fick ingen medicin jo men ingen penicillin utan nässpray kortison. De ger nämligen inte penicillin om det inte är riktigt ILLA... Och där sitter jag och klagar på hur dålig jag är, visst jag är sjuk men jag är ju inte så ILLA.... efter en stund inne hos läkare så började jag skratta och bad om ursäkt för att jag klagade, vad har jag att klaga på ... inte ett skit... vi är lite förkylda mer är det är ju inte.

Jag känner människor runt mej som kämpar varje dag mot det onda, jag har definitivt inget att klaga på men varför klagar man då? Ja visst är det så att ens egna smärta är den som är jobbigaste men i detta fallet är det inte så.

Så nu kör jag igång med ett nytt nyårslöfte, eller är det för sent...? Jag ska sluta klaga.... tro ni att man klara det? Jag vet inte, men jag ska verkligen försöka av hela mitt hjärta , så hör ni mej klaga påminn mej om detta inlägg... :-)

Styrkekramr till er alla som behöver det där ute.

Puzz & Qram

1 kommentar:

  1. Hej vännen, snygg uppdatering av bloggen!

    Tror att man måste få klaga lite. Man blir nog både starkare och gladare av att klaga lite. Det är då som man, precis som du gjorde, inser att det är kanske inte så farligt....

    Puss och kram hela dan

    SvaraRadera