onsdag 4 juni 2014

Idag......

.....börjar min resa.... Innan har det varit mest kort på barnen om vad vi gjort och så och självklart kommer de finnas kvar här oxå men nu ska jag oxå vara lite ego och skriva om mej själv.... Och mitt mål är att jag ska försöka skriva lite varje dag om hur jag mår och hur det går......

Men vad är det som ska gå då undrar ni ju säkert.... Japp jag sätter upp olika nedräkningsdagar..... Så från och med idag är det 101 dagar tills jag ska göra det som kommer att förändra mitt och min familjs liv drastiskt.

En gastric bypass wow tänk för ett år sen var jag inte alls i dessa tankar, men nu å jag önskar det vore 15 september nu.....den 8 september en vecka innan planerad op ska jag väga in mej då läkaren ska bedöma om jag får den planerade op eller inte. Det finns ju vissa krav.....

Vägen hit har inte varit jätte lång om man inte räknar med alla månader av sjukskrivning pga diskbråcket, men min ryggläkare skickade remissen 12 februari sen blev det info möte med ca 30 andra och sen igår träffade jag läkaren som då beviljade eller godkände mej för op.

kraven för att man ska få en op är et BMI på över 40 som då alla förstår att jag har ;-) och att man ska gå ner 10% till en vecka innan op. Så 101 dagar minus 7 är 94 så 94 dagar kvar till invägning och har man inte gått ner sina 10% den dagen blir op framflyttad och det vill inte jag.......

Detta kort är taget idag..... Puh... Japp jag lever i egalt för dålig kropp och njöt är det på tiden att nåt händer,,,,,


Som ni ser så behövs denna op..... :-) typ nu eller igår ;-)

För att jag nu ska nå mina 10% innan den 8/11 så kan jag inte leva som jag gör nu, så nästa vecka ska jag få träffa en livsstilscoach, alla som gör denna op måste det.... Det ska bli intressant.

Men nästa onsdagen är ju en vecka tills dess då är det sluta på ALLT godis.... Den som kommer med godis till mej är ingen snäll människa😡 fram tills dess kom med allt..... Hmm på tal om det så måste jag nog åka till chappen och äta sånna där goa saker churros tro jag de heter....:-)

Japp tack för att ni läste allt detta.... Jag lovar att alla inlägg blir inte så här långa.....;-)

Puzz & Qram




Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar